![]() Estrangerismes: marca tipogràfica (cometes o cursiva)Convencions gràfiques Aquests criteris s'han d'entendre com a orientacions generals que convé aplicar tenint en compte les especificitats de cada cas. 1. La norma general és escriure en rodona els manlleus adaptats i marcar tipogràficament (entre cometes o en cursiva) els no adaptats, en especial els d'incorporació recent. 2. Tot i això, tenint en compte les limitacions d'espai de la majoria dels nostres formats, optem per un ús reduït de les marques tipogràfiques. Així, tret de casos concrets (que marquem a les entrades corresponents de l' 2.1. Manlleus no adaptats que s'escriuen amb una forma molt fixada internacionalment i que ja han passat a formar part de la llengua general (pizza, web, whisky, etc.). 2.2. Begudes i termes gastronòmics (bourbon, caipirinha, carpaccio, kiwi, etc.). 2.3. Moviments socials (hippy, punk, etc.). 2.4. Ètnies (hutu, tutsi, dinka, etc.). 2.5. Termes musicals (blues, country, heavy, hip-hop, jazz, reggae, allegro, etc.). 2.6. Termes esportius (taekwondo, bogey, etc.). 2.7. Termes del manga (anime, manga, otaku, etc.). 2.8. Races de gossos i altres animals (husky, pitbull, etc.). 2.9. Noms comuns procedents de marques registrades (aspirina, típex, túrmix, etc.). 2.10. Col·loquialismes que apareixen en registres informals. |